Als de innovatiepartner van de technologische industrie, is Sirris dé referentie voor de succesvolle adoptie van technologie in België. We helpen bedrijven hun innovatieambities waar te maken met hands-on ondersteuning. Ze kunnen daarvoor rekenen op 150 multidisciplinaire experts en een brede waaier aan industriële labo’s verspreid over 8 Belgische sites, ondersteund door het meest uitgebreide innovatienetwerk van het land. Dankzij deze aanpak kunnen zo’n 1.300 bedrijven per jaar de vruchten plukken van technologische innovatie.
Meer informatie vind je op www.sirris.be. Volg ons op LinkedIn, Facebook of Twitter.
Vanuit onze missie om bedrijven te begeleiden en te informeren over de nieuwste, technologische innovatiemogelijkheden zijn wij op zoek naar een e-mail marketeer, die een sleutelrol speelt in het bereiken van onze doelgroepen om de noden van de technologische industrie te linken aan onze expertises.
Ben je een straffe e-mail marketeer die zowel strategisch als operationeel sterk is? Heb je een scherp oog voor detail en een datagedreven aanpak? Geniet je ervan om campagnes continu te verbeteren en te optimaliseren? Lees dan zeker verder!
Als e-mail marketeer ben je verantwoordelijk voor het plannen, ontwikkelen en uitvoeren van effectieve e-mailmarketingcampagnes om onze B2B-doelgroep te bereiken. Je werkt nauw samen met het MarCom-Team om onze leden, klanten en prospects te inspireren, informeren, betrekken en te converteren aan de hand van doelgerichte e-mail marketing.
Wat houdt dit in?
Je beheert en optimaliseert de e-mailkalender om een reguliere communicatie te waarborgen.
Je creëert boeiende en relevante content die aansluit bij de behoeften en interesses van onze B2B-doelgroep.
Je staat in voor het ontwerpen, opstellen en uitvoeren van diverse e-mailcampagnes: nieuwsbrieven, dedicated mails, event-uitnodigingen, promotiecampagnes en geautomatiseerde e-mailcampagnes
Aan de hand van visueel aantrekkelijke en merkconforme emails, zorg je ervoor dat design & content gecreëerd worden volgens een consistente branding en messaging
Aan de hand van segmentatie en targeting op basis van sectorgegevens, jobroles, gedragingen en interacties, weet de juiste doelgroepen te bereiken
Je monitort de prestaties van e-mailcampagnes aan de hand van KPI’s (zoals open rates, click-through rates, conversies, afmeldingen en ROI), je analyseert de data, rapporteert over de effectiviteit van campagnes en stuurt deze bij door middel van A/B-testen en andere optimalisatietechnieken.
Je werkt nauw samen met je collega’s van de MarCom-afdeling en met de content distribution manager om de (geplande) content en activiteiten van Sirris op te nemen in de mailings.
Je hebt een bachelor- of masterdiploma in Marketing, Communicatie of een gerelateerd vakgebied.
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol binnen B2B-marketing.
Je hebt een uitstekende kennis van e-mailmarketingtools en CRM-systemen (bijvoorbeeld Mailchimp, HubSpot).
Je bent creatief en kan innovatief denken.
Je bent een teamspeler met uitstekende communicatieve vaardigheden.
Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden waarin conversiegericht schrijven je stokpaardje is en oog voor detail.
Je bent analytisch en data-gedreven en hebt ervaring met data-analyse en het gebruik van analytische tools (zoals Google Analytics).
Je hebt kennis van GDPR en andere relevante regelgeving.
Je hebt een proactieve en resultaatgerichte houding met sterke organisatorische vaardigheden.
Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in het Nederlands, Frans en in het Engels.
Bij Sirris werk je actief mee aan topprojecten bij Belgische bedrijven. In deze gevarieerde en uitdagende job waarderen we initiatief, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Je komt terecht in een team met fijne collega’s. Flexibel werk, persoonlijke ontplooiing en een omgeving waarin samenwerken centraal staat, da’s typisch Sirris! Wij bieden jou een aantrekkelijk loonpakket dat helemaal in lijn ligt van jouw job en ervaring.
Voor meer informatie over deze vacature kan je terecht bij Franne Godderis (HR Business Partner) of Ann Debaere (Marketing & Communication Manager).
Sirris maakt gebruik van cookies om de website beter te laten functioneren, om de werking en de inhoud van de website te verbeteren en om de bezoekers van de website relevante advertenties en content te bezorgen.
Als je kiest voor “Alle cookies aanvaarden”, ga je ermee akkoord dat wij deze informatie gebruiken voor de bovenvermelde redenen. Als je de toestemming weigert gebruiken wij alleen de noodzakelijke cookies om de site te laten functioneren en ontvang je helaas geen gepersonaliseerde inhoud.
Jobtoolz verzamelt anonieme gegevens voor het verbeteren van de gebruikerservaring. Lees hier het cookiebeleid van Jobtoolz.
Met inachtneming van de Wet bescherming persoonsgegevens van 6 juli 2000, geef ik toestemming mijn persoonsgegevens te verwerken in het kader van de werving- en selectieprocedure. Ik geef geen toestemming om mijn persoonsgegevens langer te bewaren dan voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor zij werden verkregen nodig is, of verder te bewerken.
Ik verklaar dat de verstrekte informatie nauwkeurig is, en zo nodig is bijgewerkt naar de laatste stand van zaken. Bijgevoegde bestanden bevatten naar mijn weten geen computervirussen of malware.
Ik geef geen toestemming om mijn persoonsgegevens te verwerken met het oog op direct marketing.
Wil je meer weten over het privacybeleid van Jobtoolz Klik hier